måndag 20 oktober 2008

Go by bus

Bussresan hem idag blev lite udda. Jag coh tre stycken till satt i bussen då den stannade vid ett hav av folk som skulle på "fan, nu kommer jag ,måste sitta brevid ett gäng fjortisar eller nå" tänkte jag då. Men ingen satta sig brevid mig , eller på andra sidan till vänster om mig satt sig 3 tjejer men... hur som helst vi åkte en bit till sedan stannade bussen igen för att 3 tal människor som skulle på bussen. Chill tänkte jag.
.
Men inte chill alls, det var fullt med lediga platser i bussen men en gammal tant som steg på skulle så klart sätta sig brevid mig. "Jaha" tänkte jag , vad är nu det här för en , hoppas inte de är en sådan som pratar-med -alla-den-inte-känner. Men så klart tt det var det , så hon började prata om att snart är det jul å att hon tyckte det var mysigt att tända ljus så hon hade gjort det i morse och låtit det brinna hela förmiddagen medans hon inte var hemma (vad jag uppfattade det och som enligt mig inte var det smartaste).
.
Tjejerna på andra sidan kollade på mig och tanten hela tiden och satt så gott som tyste och lyssnade på vad hon sa, jag svarade bara kort med "jaha , okey, jo, mhm" etc så det var ändå inte en full konversation så jag förstår inte vad dem tyckte var så intressant? Nog för att jag också skulle ha kollat och tänka "tur att det inte var jag" och lite grann tror jag också dom tänkte så xd Tillslut kom vi fram i stan och jag hoppades att hon inte var en sådan som också skulle följa med en hela vägen hem , det var hon inte så hon sa hejdå och gick in mot stan och jag hämtade cykeln och trampade hem , lättad och trött.
.
Zarabergh

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAH smart tant som lämnar ljuset på :D

Anonym sa...

Tisdagar är tidiga dagar för mig. Inget är härligare än att sitta ensam i en nästan tom buss och lyssna på musik. Tyvärr hade Jonatan missat sin buss och skulle ta min buss.. För er information är han en snäll person. Men han pratar VÄLDIGT HÖGT och har dålig humor. Vilken otrolig kombination?

Så min resa i harmoni var förstörd.

Snart steg det på en massa folk och trots att det var en halvfull buss satte sig en stor äldre man bredvid mig. Jonatan tyckte det var hysteriskt rolig och drog skämt som "Hur kan du säga 'nej', när ditt utseende säger 'ja'?".
Ha-ha.


© Copyright by Burythelies 2008